Múlt csütörtökön került a magyar mozikba A szomszéd fiú, amit úgy harangoztak be, hogy sok év után ebben a filmben pucérkodik ismét Jennifer Lopez. Ez némileg félrevezető volt, mert például konkrét pucérkodásról szó nincs, viszont eszembe juttatta azt a két esetet, amikor a Lopez valóban mutatott magából valamit a vásznon.
Pénzvonat (1995)
Lopez 22 éves volt, amikor kétezer jelentkező közül kiválasztották az In Living Color című, akkor nagyon menőnek számító szkeccsműsorba (Jim Carrey is ott tűnt fel) táncosnak. Előtte is dolgozott már háttértáncosként például a New Kids on the Blocknak, és amikor 1993-ban otthagyta a műsort, Janet Jackson kérte fel a világkörüli turnéjához. Lopez nemet mondott, mert akkor már a színészi karrierjét szerette volna építgetni. Eljátszott egy kis szerepet A családom című drámában, volt egy balul elsült tévésorozata, és ezután jött az első hollywoodi filmje.
A Pénzvonat újra összehozta a Wesley Snipes/Woody Harrelson párost, akik három évvel korábban remekül működtek együtt a nagyszerű Zsákolj, ha tudsz!-ban, viszont sajnos ezúttal a forgatókönyv egy halál béna kliséhalmaz volt, és a 68 millió dolláros költségvetésnek a fele sem jött vissza a mozipénztáraknál. Lopez a metrórendőrség egyik tagját alakította, ő volt a film női főszereplője (vagyis gyakorlatilag az egyetlen nő a filmben), akibe mindkét főhős beleszeret, de ő végül Wesley Snipesszal jön össze. Közös szexjelenetük rövid, de hatásos, egy kellően lendületes számot raktak alá, viszont furcsa, hogy bele-bele vágják, ahogy Harrelsont rosszarcú ürgék agyalják valami téglafalnál.
Halálkanyar (1997)
Lopez karrierje ezután szépen beindult. Coppolával dolgozott (mondjuk pont a rendező valaha volt legrosszabb filmjében, a Jack-ben), majd Jack Nicholson és Michael Caine mellett is megállta a helyét a sajnálatosan alulértékelt és hatalmasat bukó A nyakék nyomában című krimiben (ez amúgy Lopez másik jó filmje a Mint a kámfor mellett). Ezután jött az igazi áttörés, a fiatalon meggyilkolt tejano énekesnőről szóló Selena, amelynek címszerepére az énekesnő családja Salma Hayeket nézte ki, de miután ő visszadobta a szerepet, minden idők egyik legnagyobb castingját tartották az alkotók. Huszonegyezer színésznőt néztek meg, de végül Lopez lett a nyerő. A harmadik 1997-es filmje a nagysikerű Anaconda volt, a negyedik pedig Oliver Stone Halálkanyar-a.
Stone valami kevésbé fajsúlyos dolgot akart csinálni a nagyszabású Nixon után, így jött ez a kellemetlen neo-noir, amiben menő színészek (a főszerepet játszó Sean Penn mellett ott volt Nick Nolte, Billy Bob Thornton, Liv Tyler, Claire Danes és Joaquin Phoenix) csatakosra izzadtan ingerültködnek egymással egy porfészekben. Lopez szerepét eredetileg Sharon Stone-nak szánta a rendező, ám vele nem tudott megállapodni az anyagiakról. Az itteni pucérkodásának az az érdekeségge, hogy ahogy a Pénzvonat-ban, most is csak a bal mellét mutatja meg.